HOLIVUDSKI GLAMUR ili Kako su nekadašnje glumačke ikone popularizovale nokte? I DEO

HOLIVUDSKI GLAMUR ili Kako su nekadašnje glumačke ikone popularizovale nokte? I DEO

U današnjem tekstu ćemo na kratko stupiti u vremensku mašinu koja će nas odvesti u davnu 1910. godinu, odnosno u vreme pojave prvih preparata za negu i dekoraciju prirodnih noktiju. Iako su modni časopisi tog vremena prvi počeli da favorizuju tintu za bojenje noktiju, najveću zahvalnost za popularizaciju kako lakova za nokte, pa tako i nail art-a u klasičnom smislu, dugujemo šarmantnim glumicama koje su obeležile jednu holivudsku epohu, po mnogima najplodonosniju u svakom smislu.

Međutim, pre priče o damama koje su obeležile XX vek, vratimo se za početak malo kroz istoriju uređivanja noktiju…

Period od 1900. do 1914. obeležio je ekonomski prosperitet i društvenu sigurnost, te je to ujedno i vreme koje danas opisujemo kao “vrhunac luksuza”. Poznata imena za ovaj period su »La Belle Epoque«, »doba obilja« i »edvardijanska era«.

Celokupan manikir set iz predratnog perioda kompanije “Mutual Manufacturing” iz Njujorka

Deo luksuznog ženskog aksesoara postala je tinta za nokte, koja je, međutim, sve do početka svetskog rata (a ujedno i klasnih promena koje je taj rat doneo) predstavljala statusni simbol i, kao takva, tinta za nokte bila je dostupna samo ženama visokog staleža. Tinta se sastojala od svojevrsnog “mastila” kojem se obično dodavao ružičasti pigment, a on je projektovao diskretnu puderasto roze nijansu na nokatnoj ploči viktorijanskih dama. S obzirom da dame tog doba nisu imale pravo glasa, moda i kozmetika postale su im vremenom deo svakodnevice.

Nakon izbijanja Prvog svetskog rata, ženska populacija, shodno dešavanjima, ispraćala je svoje jače polovine u rat, ostajala je u svojim domovima sa decom i, samim tim, postala sve manje zainteresovana za kozmetiku, te se borila za bolju emancipaciju žena u društvu – što je preteča feminizma.

Fotografija iz američkog modnog časopisa (iz perioda 1910-1917) koja pokazuje ženama kako se uređuju nokti

Sve do 1920-ih ženska kozmetika, na globalnom nivou, odlazi u zaborav. Ipak, neposredno pre Prvog svetskog rata na američkom tržištu posebno se izdvojila kompanija Cutex, čije su tinte potpuno zaludele žensku populaciju u SAD-u, jer su bile daleko kvalitetnije od tada postojećih, pa su ubrzo potisnule svoju konkurenciju.

 

Stara reklama za CUTEX iz 1910. godine

Časopis Vogue je, počev od 1910. godine, nudio uputstva o tome kako žene treba da neguju svoje nokte, međutim o tim savetima se danas vrlo malo zna, obzirom na starost tih časopisa, međutim sa sigurnošću se zna da je u okviru pomenutog časopisa ženama nuđen set koji je sadržao: skidač tinte, tintu za nokte (u roze boji), izbeljivač noktiju, odstranjivač zanoktica i štapić za potiskivanje zanoktica, turpiju i malu brošuru koja objašnjava korake za negu noktiju. (pogledati fotografiju iznad)

Pojava laka i pribora za negu noktiju (u modernom smislu) vezuje se za sredinu 1920-ih, sa imidžom nove posleratne žene, što je posebno popularizovala vodeća dizajnerka tog vremena, o kojoj će biti reči u narednom tekstu.

SHOP! venti tu™ Puteri za negu i oporavak noktiju i zanoktica – http://ventitu.rs/shop/

Leave a Reply

Your email address will not be published.